ASAMBLEA.
Está basada en una serie de rutinas:
1) Rima para conseguir
el silencio:
Silence, silence, mouth
closed, open your eyes, listen to me (bis)
One, two, three, look at
me, one, two, three, listen to me, one, two, three, shsssss.
2) Good morning song: Good morning, good morning, good morning
how are you? I am fine, I´m fine I´m fine thank you!
Hello song: Hello,
hello what´s your name? what´s your name? My name is...Hello, hello how are
you? how are you? I´m fine thank you.
Los niños van respondiendo
a las preguntas según les pregunto.
3) The teacher wants to
know…
Who is the helper
today? Today´s helper is….
What your name? My name
is…
How are you? I´m fine,
thank you.
Calling the roll.
How many children are at
school today? Let´s count. Contamos a los niños que han venido a clase y
los que se han quedado en casa. A veces contamos niños y niñas por separado.
4) The day of the week. Let´s see/revise the day of the week.
Number, month and
season.
5) What's the weather
like today? Let's look at the
window and see what's the weather like today?
Rhyme: We look at the
window. We look at the sky, and we say: What's the weather like today?
Is it cloudy? No, it
isn't Is it raining? No, it isn't; Is it sunny? Yes, it is; it is windy?
6) Classroom rules: Stand in line, tidy up, raise your hand
(when you want to speak), silence, don´t shout, no fighting
7) Vocabulary. Flashcards para trabajar el
vocabulario. Sentimientos (happy, sad, angry…)colores, formas, números,
alimentos, superhéroes…Usamos diferentes estructuras:
I´m happy/sad…
What is it? An apple;
Who is he? He is Superman.
The colours. What colour
is it? Red, blue...
The shapes. What shape
is it? It is a square…
Hacemos juegos con ellas:
Encontrar la tarjeta por la que se ha preguntado, poner todas las tarjetas en
el suelo y hacer desaparecer alguna, se reparten las tarjetas entre los niños y
se tiene que levantar el que tiene la nombrada, poner la tarjeta en diferentes
lugares (en la cabeza, debajo de la mesa…)
8) Total physical response.
Usamos canciones y movimientos
según lo que estemos trabajando.
También se darán
indicaciones orales para repasar verbos, formas, números, partes del cuerpo…:
Sit down; stand up; touch you nose/head…; Draw a big/small
circle/square/triangle in the air: jump 3,4,5 times; hop 3,4,5 times.
9) It´s story time/ programming and robotics. En algunas
sesiones se cuentan cuentos en inglés en otras se juega con los robots de clase
para reforzar y motivar el aprendizaje de distintos contenidos y vocabulario. En
los tableros de robótica usamos las siguientes estructuras:
- Program Bee-Bot/Escornabot to…
- One/two… steps forward/backward
- Turn right/left
- Press go
Además también cantamos muchas canciones que se pueden ver abajo en el symbaloo para las rutinas mencionadas o para trabajar distintos contenidos (colores, formas, números...)
PSICOMOTRICIDAD
1º Are you ready?. Ok let´s go. Let´s line up. Vamos en fila
hasta el aula de psicomotricidad, cantando:
I am walking quietly,
quietly, quietly, I am walking quietly in my classroom. We are walking
carefully, quietly, quietly, we are walking quietly in a line.
2º Let´s make a circle. Hacemos un círculo en el suelo y nos
sentamos.
It´s time to make
a circle.
Good morning and hello song.
3º Let´s warm-up ( calentamiento)
Shake and move
Otras canciones:
Walking, walking
WARM-UP
- Stand-up
- Move your head..
- Let´s move our arms, one arm, the other arm, both of them.
- Let´s move our hips, legs, knees, ankles and feet, toes.
- Let´s jump, run, swim, hop, dance, tiptoe.
- Touch different parts of our body: Touch your nose, your mouth…
- Actions: Clap, jump, turn around, lie down, stand up, roll
5º TPR. Aprendemos conceptos en inglés mientras nos movemos.
- Feelings: Can you show me a happy face, a sad face, a surprised fase.
- Inside, outside. Can you sit down inside/outside the…?
- Let´s go slowly, quickly, jump
- Realizar desplazamientos como los animales. Let´s play to be/imitate animals ok? We are dogs, cats, snakes, frogs, lions
- Move and freeze: Clap your hands and freeze, move your body and freeze…(hacer diferentes acciones y congelarse)
- What colour are your socks?...Touch something blue…
- You have to jump from here to here.
6º Let´s play the game, circuit.
Jugamos a distintos juegos o realizamos circuitos.
7º Let´s tidy up
8º Relaxing time.
9º Goodbye Song:
Páginas útiles:
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarMuchas gracias!!!! no sabes lo bien que me viene... Porque estaba súper perdida!!! Gracias!!!
ResponderEliminarGracias Ana!!! Viene muy bien ahora estás pautas. Un abrazo
ResponderEliminar¡De nada! Me alegro que os sirva.
ResponderEliminar